-
Syge medarbejdere

Find viden om, hvordan du forebygger længere tids sygemeldinger hos dine medarbejdere, og hvilke ordninger du kan benytte, hvis det sker. Når en medarbejder bliver syg i længere tid har det menneskeligt og økonomisk set en stor betydning for både din medarbejder, din virksomhed og samfundet.     

Derfor har det stor betydning, at I som virksomhed er parate til at forbygge sygefraværet via politikker og håndtere fraværet, når det opstår.  
 
Naviger i menuen til venstre og få information om: 
•  Hvordan en klar sygefraværspolitik får fraværet til at falde.   
•  Hvorfor det er en god idé at holde kontakten til en længerevarende syg   medarbejder.   

•  Hvordan du kan hjælpe din medarbejder, når han vender tilbage til arbejdet efter   langvarig sygdom.   

•  Hvordan du kan bruge en rundbordssamtale, hvis en medarbejder får problemer   med arbejdet pga. langvarig sygemelding eller ved nedsat arbejdsevne.
    
•  Sociale kapitler, som er en ordning, din virksomhed kan benytte til at fastholde   medarbejdere med nedsat erhvervsevne.
•  Hvordan du kan få tilskud til at fastholde en medarbejder med kronisk sygdom og   nedsat arbejdsevne   

Hvordan en delvis sygemelding eller delvis raskmelding kan hjælpe din medarbejder med at fastholde sit arbejde ved sygdom.